Diskuse ke článku Jak moc škodí konopí?

proti prudu

Napsal/a: kulik

Přidáno: 15.02.2010 17.54

Odpovědět

mila autorka ci autor viem ze to co pisete vychadza z vyskumou ano ano ale problem je v tom ze zo strasne starych,,,,,,,

Fatal Error

Napsal/a: Petr Toman

Přidáno: 25.02.2010 22.05

Odpovědět

Autor/autorka si zřejmě nenasudovala několik posledních zpráv WHO, ve kterých se píše, že kouření konopí (marihuana neexistuje – jedná se jen o zlé pojmenování jinak téměř spásné rostliny) ani nezhoršuje tzv. krátkodobou paměť, ani není vstupní drogou do světa tvrdých drog a především nezpůsobuje fyzickou závislost (narozdíl od kofeinu, nikotinu a jiných běžně užívaných drog). Ano kouření konopí s sebou nese obdobná rizika, jako kouření tabáku. Pro lékařeské využití se však doufám počítá s vaporizací byliny . . . Bohužel se ukázalo, že lidem píšícím tyto zprávy bylo vyhrožováno likvidací v případě, že se v dané zprávě takové tvrzení objeví a to přes to, že se jedná o informace ověřené seriozním výzkumem . . . . Co k tomu chcete dodat? Jen to, že lidé trpící smrtelnými nemocemi budou dáll trpět, protože farmaceutičtí giganti potřebují vydělat na lécích, které byly za drahý peníz vyvynuty v jejich laboratořích a to, že vesměs nefungují, je vlastně jen detail . . . .

RE: Fatal Error

Jaxer

Odpovědět

Máš naprostou pravdu… není co dodat…

Kouření marihuany nezvyšuje riziko rakoviny plic !

Napsal/a: Johny

Přidáno: 10.03.2010 11.53

Odpovědět

http://www.osel.cz/index.php?…

Marihuana nezpůsobuje rakovinu plic

Naopak, nová detailní studie kuřáků marihuany a tabáku ještě ke všemu naznačuje, že THC má přes nepříznivý obsah dehtu a dalších rizikových látek v jointech na plíce pozitivní vliv.

Zvětšit obrázek

Bílá vdova, mediálně úspěšná odrůda. Vůči vašim plicím šetrná. Kdyby bylo konopí seté (Cannabis sativa) neznámé a z ničeho nic by jej v nějakém odlehlém pohoří objevila výprava lovců farmaceuticky zajímavých rostlin, stala by se z něj naprostá vědecká senzace, průlom v medicíně. Tak to vidí světově vlivný The Economist z 27. dubna 2006 a rozhodně nepřehání. V posledních letech přichází záplava pozoruhodných studií marihuany, které shledávají skoro až zázračné možnosti využití této atraktivní dvoudomé rostliny z čeledi Cannabaceae v mnoha oblastech medicíny. Od obezity po rakovinu, výzkum ukazuje, že pestrý koktejl biologicky aktivních látek z konopí je dobrý snad úplně na všechno. Proč tedy není z konopí vědecká senzace už dávno? Každý, kdo někdy byl teenagerem ví, že konopí má zajímavé účinky a kvůli nim pohnutý osud. V současné době existují dvě linie vědeckého výzkumu konopí, ve svých důsledcích pozoruhodně protichůdné. Studium medicínského využití konopí je takový mladší, chudší a mnoha lidmi nechtěný sourozenec rozsáhlého výzkumu štědře dotovaného především americkými úřady. Ten opomíjí veškerý možný přínos konopí a soustředí se výhradně na jeho negativní účinky.

Tento výzkum jede na jednoznačnou politickou objednávku, přání je v něm často otcem myšlenky. Bývá kritizován pro nejrůznější manipulace s daty nebo metodickými postupy. Kdyby byl objektem takového výzkumu dejme tomu čaj, už dávno by ho zakázali. Má propagandistické cíle, snaží se dokázat nebezpečnost marihuany a tím ospravedlnit její ostrakizaci, případně odradit její obdivovatele. Kupodivu, přes masivní podporu státní správy se mu to nedaří a nedaří. Fanoušci marihuany z něj mají legraci a kromě toho se postupně vynořují práce, které mnohé mýty o marihuaně vyvracejí jako bláboly. Zvětšit obrázek

Legální kouř. Vaše plíce Vám nepoděkují. K nim se řadí i nová přesvědčivá studie týmu Donalda Tashkina z David Geffen School of Medicine, Los Angeles. Autoři využili registr rakovinných onemocnění University of South California Tumor Registry. S jeho pomocí zahrnuli 611 osob z okresu Los Angeles s rozvinutou rakovinou plic, 601 osob s rozvinutou rakovinou v oblasti hlavy nebo krku a k nim 1040 osob bez rakoviny, ale odpovídajícího věku, pohlaví a místa bydliště. Výzkum se týkal jen osob mladších 60-ti let, což není nic divného, starší lidé se velmi pravděpodobně nesetkali s marihuanou během svých teenagerských let, kdy je užívání marihuany v průměru nejintenzivnější. Naopak, generace hippies, která se s marihuanou spřátelila v šedesátých letech, je podle autorů právě ve věku, kdy se rozvíjí nejvíc nádorových onemocnění.

Vybrané osoby byly dotázány na celoživotní užívání marihuany, tabáků, alkoholu i dalších drog. Badatele dále zajímaly jejich stravovací návyky, zaměstnání, rodinné poměry včetně výskytu nádorových onemocnění a poměry sociálně-ekonomické. Nejčilejší kuřáci marihuany mezi nimi zvládli přes 22 000 jointů za život. A jak to dopadlo? Badatelé byli, jak sami přiznali, šokováni. Patří totiž spíše k těm, co se snaží doložit zhoubnost záliby v konopí. To mimo jiné podstatně zvyšuje důvěryhodnost výsledků. Ani ti nejtěžší kuřáci marihuany podle jejich závěrů nepodstupují zvýšené riziko rakoviny. Lidé, co kouří marihuany víc, netrpí více nádory, než ti co ji kouří míň a dokonce ani než ti, co ji nekouří vůbec. Zvětšit obrázek

Takhle to vypadá, když dáte přednost tabáku. Studie naopak odhalila přesvědčivý vztah mezi rakovinou a kouřením tabáku. Lidé, co kouří 2 a více krabiček cigaret denně mají 20krát vyšší šanci potkat rakovinu plic. Čím víc kuřáci kouří, tím víc jim hrozí rakovina plic a rakoviny oblastí hlavy a krku. To je v souladu s mnoha předešlými pracemi na toto téma. Hezky to dokládá, že použitá metodika skutečně fungovala a že není tak snadné zpochybnit závěry ohledně marihuany. Je to komické a autoři studie jen nechápavě krčí rameny. Předešlé studie tvrdily, že dehet z marihuanových jointů obsahuje o 50% vyšší koncentrace chemických látek souvisejících s rakovinou plic, než je tomu v případě tabákových cigaret. Vykouření jointu zanechá v plicích čtyřnásobně více dehtu oproti vykouření odpovídajícího množství tabáku. Jointy se stále ještě balí ručně, nikoliv průmyslově, díky čemuž se kouř v jointu méně filtruje a vy vdechnete více škodlivých částic. Jen málokdo si balí marihuanu do dutinek s filtrem. A konečně, jointy se kouří většinou jinak než cigarety, důkladně se šlukují. Statistika praví, že marihuanový kouř zůstává v plicích průměrně čtyřnásobek doby oproti kouři tabákovému, což plíce dále zatěžuje. Tohle je snad i pravda, i když, jak ukazují četné zkušenosti s drogovým výzkumem z poslední doby, angažovaným protidrogovým vědcům pracujícímu na státním drogovém grantu je dobré nevěřit ani nos mezi očima. Ale přes to všechno, nevede ani to nejtěžší kouření marihuany k pozorovatelnému nárůstu rakovinných onemocnění. Buď to lze vysvětlit tak, že jsme příčinám rakoviny plic tragicky neporozuměli a pozorované rakovinné bujení kuřáků tabáku je důsledkem něčeho úplně jiného. Anebo, a s tím spekulují i autoři této studie, látky obsažené v marihuanovém kouři nějak brání rakovinnému bujení.

Zvětšit obrázek

Závažně neškodí Vašim plicím ani kreativitě. Kupodivu nejspíš platí druhá možnost. Už se nějaký čas ví, že podle všeho THC potlačuje růst minimálně některých nádorů. Jen se o tom moc nemluví, aby to ošklivou marihuanu náhodou neprezentovalo jako lék na rakovinu. Pro případné zájemce, hezké review je například Guzmán 2003 (Nature Reviews 3: 745–755). Proč vlastně někteří lidé nemají marihuanu rádi? Nějaká zdravotní rizika nepochybně přináší, ale která látka ne? Není známá smrtelná dávka pro člověka, protože ještě nikdo nikdy v přímém důsledku požití nezemřel. Pro kriminální kruhy je zajímavá ve svém důsledku jen a pouze díky tomu, že je zakázaná. Ekonomové včetně těch světových jmen si nad kriminalizací marihuany významně klepou na čelo. Nakonec asi bude mít pravdu JXD, jenž vidí klíčový problém v nesnášenlivosti náboženství. Pro některé horlivé věřící je, zdá se, těžké překousnout, když někdo dosahuje zážitku jinak než modlitbičkou. Od toho se pak odvíjí celá válka proti drogám. Odnášejí to nešikové jako Honza Chromý, přistižený a vlastními pedagogy udaný policii za krabičku méně než velkého množství sušené naděje farmacie třetího tisíciletí. Pramen: American Thoracic Society International Conference, 23.5.2006

kašel

Napsal/a: roman

Přidáno: 20.03.2010 16.34

Odpovědět

zdravim, kourim pravidelne marihuanu jiz 5 let, prvni rok jsem jeste nekouril cigarety – zadne problemy s kaslem. Asi po dvou mesicich koureni cigaret (zacal jsem dost natvrdo 0,5 az 1 krabicku denne) u mne zacal „kuracky kasel“. Pred 3 mesici jsem prestal kourit tabak, marihuanu kourim porad stejne (1joint/den) ale kasel zmizel. Mam proto pocit, ze tabak je mnohem horsi nez konopi. Vim, ze ma konopi urcite negativni ucinky, ale po psychycke strance mi pomohlo s depresi. Urcite to na kazdeho ucinkuje jinak, ale me to zrovna pomaha

RE: canabis leci ? ale jen nemocne

Ludmila

Odpovědět

Procitam vsude clanky o koureni marihuany. Nazory jsou hodne rozdilne.Podle me, ten kdo kouri je pro, kdo to nezna proti.

Ja sama zkusenosti nemam, ale ziji jiz dva roky s clovekem, ktery kouri marihuanu /michanou s tabakem / uz vic nez 30 let.Protoze se zabyvam homeopatii, vzala jsem si to trochu jako studii.

Mohu vsem vrele doporucit NEKOURIT .I v tomhle da se rict malem mnozstvi, protoze je to michane s tabakem vznikne po urcite dobe ZAVISLOST.Je to velice smutne videt cloveka, jak je nervozni ,agresivni bez sveho jointu.

Navic se projevuji i fyzicke problemy  – kasel po ranu, nedobrovolne potrasani hlavou,zachvaty migreny, bolesti v chodidlech a lytkach,.

dale zapomnetlivost, rychle zmeny nalad, extremni precitlivelost k hlukum, uporne pripady nespavosti. / Neni to Cech, v jejich zemi nebyl a neni problem sehnat canabis.

Takze shrnute, kazdy si mysli, ze jeho se problemy netykaji.Klidne si kurte, ale nic dobreho Vas neceka.

Ja bych jen doporucila pro uvolneni je lepsi sex s milovanou osobou.

RE: RE: canabis leci ? ale jen nemocne

Vasek

Odpovědět

Prave ten sex je po poziti pro me procitenejsi

*****

Napsal/a: *****

Přidáno: 13.05.2010 23.25

Odpovědět

ty co neměli nikdy nepoznaj jaký to je i když jim to člověk bude říkat jak koli

RE: *****

rastaman

Odpovědět

tak tak

odp

Napsal/a: nezavisli

Přidáno: 14.11.2010 22.06

Odpovědět

hmmm zajimave nazory …ja bych rekl ze to jen individualni zalezitost …znam lidi co jsou zavisli na cokolade vic jak na konopi:-)…a to ze to zpusobuje migreny bych taky neveril …znama kouri konopi a migrena vymyzela .......dale koureni marihuany zabiji rakovinotvorne bunky takte proc cpat lidem opiatove sracky ty nejvetsi hnusy kdyz muzeme lecit prijemejsi cestou .....ale takovy lidi co sedi ve vlade , nebo mluvi aniz by skusili to nikdy nepochopi …tak takove nazory lidi ighnoruji …pardon za pravopis :-) nejsem debil akorat linej :-):-D

srat na to

Napsal/a: lukas23

Přidáno: 10.01.2011 23.12

Odpovědět

pestujte lidcky

srat na to

Napsal/a: lukas23

Přidáno: 10.01.2011 23.12

Odpovědět

pestujte lidcky

konopí

Napsal/a: rysox

Přidáno: 25.01.2011 22.41

Odpovědět

nikdy jsem konopí nekouřil a ani k tomu neklesnu.Navodit si příjemný pocit?Jak ubohé to dělat prostředky které Vás na čas změní a v podstatě ovlivňují.Vy co kouříte pravidelně joity dokážete nadobro vysadit?Pochy­buji.Jste prostě závislí ale většina si to lokogicky nepřizná.Poznal jsem kluka který byl v depresích a tak se uchýlil k občasným „huličským orgiím“.Chvíli dobré ale pak nastávaly stále horší stavy.Co dál?Zvyšovat dávky?To moc nechtěl a tak se zhoršovaly nálady a zvyšovala agrese.Je to začarovaný kruh.Konopí je skvělá rostlina ale do té doby ,dokud se nepálí.Každý bude upřednostňovat svůj zájem a tak kuřák bude spíše hledat klady a nekuřák zápory kouření.Podle mého je vše hlavně o psychice protože když někdo věří že mu to pomáhá,tělo se tak chová a může to mít skutečně částečně kladné účinky.Je to jako u člověka s rakovinou kde silný člověk lépe s touto nemocí bojuje.Věřte si proto čemu chcete ale já jsem přesvědčen že v rámci svého zdraví nikdy kouřit ani to či ono nebudu.

RE: konopí

masty

Odpovědět

No je to člověče hodně sporné, mám určité zkušenosti a musím říci, v malé míře dobré, ale spadnout na brutální denní dávky bych nechtěl, co se týče studie obsahu dehtu atd. byl bych také trošku skeptický , pravděpodobně vypěstované a kvalitně pročištěné– možná méně škodné než tabák… musíte být v množství opatrní a pokud odvykat, tak u travy to nejde asi najednou, aspoˇn si to myslím, pokud někdo jede brutus dávky.

RE: konopí

Kourim

Odpovědět

Jojo tenhle článek je pravdivej :-) já kouřim trávu pravidelně a dokůžu si to přiznat že je lepší nehulit a nekouřit ale je to vše o psychice :-)

muj nazor......

Napsal/a: anonym

Přidáno: 31.01.2011 20.29

Odpovědět

No, rad bych tu napsal svuj nazor kuraka Marihuany… ze zacatku to bylo fajn, citil sem se vazne vpohode, mel ze vseho srandu, proste zahulil sem si jednou za tyden, pohoda s kamosi, ale postupem casu sem zacal zvysovat davky, az to dospelo k tomu ze uz asi rok a pul hulim minimalne tri brka dene… musim rict k temto clankum jako kurak, ano je to dost o psychice cloveka a o tom jestli kourite kvuli tomu abyste zapomeli na neco spatneho,nebo jen proto ze chcete zabavu… timto chci rict, ano po teto dobe koureni a techto brutalnich denich davkach trpim depresemi, ztratou pameti mno proste vsechny ty priznaky co o marihuane ctu se dostavily, tim nechci rict ze trava je spatna to vubec ale myslim si ze by mela byt pouzivana pro zabavu a ne proto aby clovek zapomel, nebo spis nemusel resit sve problemy!!!

věra

Napsal/a: jirka

Přidáno: 05.04.2011 11.20

Odpovědět

at zdechnou kurvi jen at nemaj deti chudaci neumej se starat jen chlastaj a hulej a doprace to nejde

věra

Napsal/a: jirka

Přidáno: 05.04.2011 11.20

Odpovědět

at zdechnou kurvi jen at nemaj deti chudaci neumej se starat jen chlastaj a hulej a doprace to nejde

RE: věra

Štěpán

Odpovědět

Podle tvýho vyjadřování na tom asi sám moc dobře nebudeš :) Chlastám a hulím, ale že bych třeba kašlal na vzdělání to vůbec.

muj nazor

Napsal/a: anoniym

Přidáno: 05.04.2011 11.28

Odpovědět

ja souhlasim deti nemaj co jist ale na chlast maj a na travu a doprace to nachodi přidavky jim nedavat a stravenky a nebo at snima chodi nekdo nakupovat jak to bylo dřiv něco stim dělejte hlavně Velke losiny a ješte to jezdi autem

RE: muj nazor

Kaos

Odpovědět

Hulim 6 let na pivo taky zajdu…mám auto byt pracuji v výškových pracech a nikdy sem nebral dávky…dál?

redaktor holandského magazínu Soft Secret

Napsal/a: ladiksmolik@seznam.cz

Přidáno: 20.04.2011 18.54

Odpovědět

Ten výzkum o který se opírají vaše tvrzení, je padesát let starý, a srovnával se obsah THC mezi 1. listy tabáku 2. listy marihuany Jak je všem uživatelům marihuany známo, kouří se marihuanové květy, né listy(z mar. listí je hustý bílý dým, který ano má obsah dehetu 3× větší než tabák, marihuanový květ má víte kolik obsahu dehtu?) Odepište na můj mail a dozvíte se víc

Mějte se

Kouření?

Napsal/a: jijohor

Přidáno: 01.08.2011 23.40

Odpovědět

Proč se stále mluví o užívání marihuany kouřením? Jsem zapřísáhlý nekuřák. Je jasné, že doutnáním čehokoli, se uvolňují silně karcinogenní látky, především dehty. Pokud se canabis užívá jako součást jídla, toto riziko nehrozí. Pokud však dávku přeženete, je účinek podobný jako u běžně prodávaného a právně nestíhaného alkoholu. Je tu však přeci jen malý rozdíl. Smrtelná otrava marihuanou je nesmysl, zatím co legální alkohol má na svědomí nesčetně lidských životů, zvláště mladých. A závislost? Další nesmysl. Tabák a alkohol jsou daleko návykovější, jenže na nich profituje státní kasa, proto jsou vítanou záplatou na fatální ekonomickou nezodpovědnost námi „volených“ orgánů.

MAM RAD MARIHUANU

Napsal/a: RULZON

Přidáno: 11.10.2011 15.31

Odpovědět

MARIHUANU KOUŘÍM OD 14LET.TED MI JE 26 LET.POZNAVAM NA SOBĚ DUSLEDKY MÝCH NAVYKU .KDYŽ JI NEKOUŘIM JSEM HODNĚ NERVOZNÍ A AGRESIVNÍ.HODNĚ ZAPOMÍNAM AŽ ABNORMALNĚ ,JAKO 60LETY DUCHODCE..CIGARETY NEKOUŘÍM.ALE 10LET JSEM KOUŘIL I GÍGA.RADĚJI S TÍM NEZAČÍNEJTE..JE TO K HOVNU.

přestal jsem

Napsal/a: fanda

Přidáno: 06.11.2011 12.06

Odpovědět

Byl jsem kuřákem marihuany,kouřím i cigarety od 13let,ted je mi 17 a pred 5měsíci se u mě objevil problém s krevním tlakem a zkončil jsem v nemocnici,2měsíce vše v pohode a najednou jsem sel na malou a za 5 minut znova,davky jak hovado pak se objevila strasna unava,spanek cca.kazde 4 hodiny,sucho v ustech a v krku i přes 5 litru tekutin,schva­cenost,v moci nic nebylo,pak ukrutná bolest při nádechu v bedrech,bledej jako smrt,prujmy 2 tydny na malou 12×denne,jiz 2–3mesice nekourim marihuanu,mam strasnou chut,cigaret ted vykourim cca,2–3 denne kdyz piju tak vic,muj stav se uz lepsi a do budoucna planuji tak 1spek za 2tydny,marihuana je dobra vec ale ne ve forme koure a jeste michat s tabakem to opravdu ne,a s dychanim to taky neni zrovna dobry pic

...

Napsal/a: me

Přidáno: 31.12.2011 01.36

Odpovědět

Jen tak ze zvedavosti to tu procitam a musim k tomu neco prihodit :) Hulila jsem 5 let (a to dost) a jednou jsem si rekla, ze na to kaslu a ze dne na den jsem prestala. Pokud vim, nezanechalo to na me zadne nasledky, jak psychicke, tak fyzicke a slo prestat uplne lehce, bez vyse popisovane agresivity a dalsich bullshits. Ted, po 2 letech abstinence si obcas (cca 1 za mesic) trochu dam, jen tak vecer u televize a je to stokrat prijemnejsi a neskodnejsi odreagovani od prace atd, nez napriklad alkohol. Ten by se mel resit spis nez trocha travy. Tot muj nazor :)

Diskuze k článku

Aktivní odkazy nejsou v komentářích povoleny