Proč by na vašem stole neměly chybět jogurty?

Sponzorované odkazy:

Proč by na vašem stole neměly chybět jogurty?

Jogurt je nenápadný, avšak o to více důležitý mléčný produkt, který nám pomáhá s udržením našeho zdraví. V jogurtu nejenže najdeme tolik důležité proteiny a minerály, ale také probiotika, jež většině z nás chybí. Nejen díky nadužívání antibiotik. Ale i díky životnímu prostředí, stresu a ostatním pochutinám v našich lednicích.

Většinu z nás rodiče nutily jíst jogurty ke snídani, či odpolední svačině a navždy nám jogurty znechutily. Ani já nejsem výjimkou. Téměř deset let jsem žádný jogurt nejedla. Vždy mi vadila chemická příchuť a klepavé pseudoovoce. Jogurty jsem začala jíst, až díky tomu, že jsem zjistila, že nejvíce mi stejně chutná klasický bílý jogurt úplně bez příchutě. Nejsou v něm zbytečné přídatné látky, dochucovadla, zahušťovadla a díky bohu tím pádem odpadá problém s příliš umělou jahodovou, či borůvkovou chutí.

Máte-li rádi ovocné ochucené jogurty, je to asi lepší volba, než jogurty nejíst vůbec, ale osobně preferuji koupit bílý jogurt s živou kulturou a dochutit si jej po svém. Buď ovocem, granolou, přidat chia semínka, anebo ta lněná. Kdo se snaží cvičit, ocení řecký jogurt, anebo skyr, které mají více bílkovin. Díky čemu jsou jogurty tak prospěšné?

Většina jogurtů obsahuje živá, aktivní probiotika, spoustu „dobrých“ nebo chcete-li „přátelských“ bakterií – jako je Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus bulgaricus a Streptococcus thermophilus. Některé studie naznačují, že konzumace jogurtu může pomoci při gastrointesti­nálních potížích, jako je zácpa, průjem a zánětlivé onemocnění střev. Zkontrolujte si ale obsah cukru ve vaší oblíbené značce jogurtu. Zatímco obyčejný jogurt je v pořádku, ovocný jogurt nebo jogurt s příměsí může obsahovat tolik cukru jako čokoládová tyčinka. Pro ty, kteří mají alergii na laktózu, anebo bílkovinu kravského mléka, jsou na trhu speciální jogurty, které jim nezpůsobí problémy. Pokud jste vegané, i pro vás je nabídka celkem široká. Existují veganské jogurty, které mají také probiotika – třeba sójové, kokosové, mandlové, anebo vyrobené z kešu oříšků.

Jogurt nemusíte konzumovat pouze holý, anebo s ovocem, či semínky. Dodejte jej do nejrůznějších salátů, nahradí i majonézu, pokud se snažíte hubnout, můžete bílý jogurt použít všude tam, kam dle receptu patří zakysaná smetana. Potřebujete-li do svého jídelníčku propašovat více zeleniny, vyrobte si zeleninové hranolky a z jogurtu dip, který ochutíte podle svého. Zaručuji vám, že místo křoupání chipsů u televize, si stokrát raději pochutnáte na křupavé zelenině s dipem. Jako bonus navíc vám nebude po nich těžko a druhý den nebudete mít opuchlý obličej díky zadržené vodě z přemíry soli.

Článek Proč by na vašem stole neměly chybět jogurty? byl publikován dnes v rubrice Zdraví. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...