Nacházíte se: Úvodní stránka > Psychologie > Pozitivní myšlení u manažerů
Sponzorované odkazy:
Pozitivní myšlení v manažerské praxi “
V jednom ze svých článků jsem se věnovala tématu pozitivního myšlení. Stručně shrnuto, napsala jsem, že se nejedná o nerealistické očekávání a naivní proplouvání životem bez překážek. V manažerské praxi se s pojmem pozitivní myšlení setkáváme často a i zde možná některým manažerům vstávají hrůzou vlasy na hlavě, kdykoli tento pojem zaslechnou. Odhodíme-li předsudky a mylný výklad stranou, můžeme si ukázat, že i zde se jedná o maličkosti, na kterých mnohdy závisí zdárný průběh pracovních aktivit a dobré vztahy s vaším pracovním týmem.
Každý manažer profesionál ví, že vytvoření dobrého pracovního ovzduší se skládá z maličkostí a naprosto nezbytné je udržování kvalitních vztahů na pracovišti. I tím, že budeme pracovat na vytváření dobré nálady v kolektivu, vykonáte mnoho. Vaši zaměstnanci se budou cítit mnohem lépe, než v napjaté atmosféře, a podají tak lepší pracovní výkon. Součástí pozitivního postoje je vzájemná důvěra a víra ve schopnosti vašeho týmu. Pokud dokážete udržet pozitivní ladění – pozor nepleťte si to s naučeným profesionálním úsměvem a slovy žádný problém – stanete se vyhledávaným partnerem pro rozhovor, každodenní komunikaci a tím také budete dříve a lépe informováni o dění na vašem pracovišti. Vést pozitivním laděním můžete i tak, že pochválíte svého zaměstnance za dobře odvedenou práci. Nečekejte však na nějaké velikánské události, síla je v maličkostech. Vaši lidé si budou vážit i slovního poděkování za snahu, kterou jim sdělíte při setkání na chodbě mezi kancelářemi. Důležité je, že pochvalu sdělíte, myslíte ji upřímně a zaměstnanec ji ocení. Ještě větší odezvu bude mít pochvala vyřčená před kolektivem, ve které bude zmíněna konkrétní věc, za kterou svého člověka oceňujete. Nestačí říct, to bylo dobré. Vyšší váhu má uvedení podrobnosti – např. líbilo se mi, jak jsi rychle zareagoval při zjištění nedostatku ….
Poděkování stále není běžnou praxí a samozřejmostí a nemusíte se obávat, že by si zaměstnanci tzv. „rychle zvykli“ a tak jste si je rozmazlili. Přijímat pochvalu nebo chválit není jednoduché, ale povzbuzující do další práce to rozhodně je. Také není ostuda říci svému kolektivu, že nějaká aktivita nebude snadná, že jste si toho vědomi, ale že do ní jdete společně, vaši lidé mohou za vámi kdykoli přijít a proberete záležitost společně, že vy jim věříte, že se budou snažit ji co nejlépe zvládnout. I v tom je kus umění, motivace a pozitivního přístupu.
Sponzorované odkazy:
Vylecit.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.