Nacházíte se: Úvodní stránka > Zdraví > Syndrom ADHD – jak poznat nemocné dítě a jak mu pomoci
Sponzorované odkazy:
Syndrom ADHD, neboli z anglického attention deficit hyperaktivity disorder, je porucha vývoje nervového systému, která se projevuje různě vyjádřenou poruchou pozornosti (nepozorností), hyperaktivitou a impulzivitou, které jsou zároveň neadekvátní věku. Z této definie lze tedy snadno vypozorovat, že se syndrom ADHD týká především dětí. Zatímco u malého dítěte je normální, že neudrží déle pozornost, u většího dítěte, které chodí do školy, se předpokládá, že bude pozorně naslouchat výuce, což se však u ratolestí s touto poruchou neděje.
ADHD syndrom je často doprovázen dalšími onemocněními jako je epilepsie či zpoždění mentálního vývoje a řeči. V lehčích případech pak není snadné rozlišit děti s ADHD od těch, které jsou jen velice aktivní, mají zájem o všechno kolem sebe, ale poruchou vývoje nervového systému netrpí.
Dítě trpící syndromem ADHD často běhá v situaci, kdy je to nevhodné, nevydrží klidně sedět na místě, je –li přinuceno k sezení, vrtí se, vyskakuje, mává rukama, či vykřikuje. Toto dítě také není schopno si klidně hrát nebo provádět klidnou činnost, často vyhrkne odpověď na otázku,ještě než byla dokončena, nechá se snadno strhnout podnětem z okolí, jeho pozornost je snadno ovlivnitelná vnějšími vlivy, často dělá chyby z nepozornosti, má potíže koncentraci na školní práci nebo hru, nevydrží se koncentrovat ani na činnost, která je pro něho zábavná. Dále často zapomíná úkoly, instrukce, ztrácí věci, má nepořádek ve svých věcech, dělá mu problémy dokončit započatou práci, neumí si svou práci zorganizovat. Pro dítě s těmito problémy se může stát školní docházka utrpením, protože požadavky kladené na něj týkající se přiměřeného chování ve výuce jsou často nesplnitelné, i když se většinou jedná o děti s dobrým nebo nadprůměrným intelektem. Syndrom ADHD inteligenci žádným způsobem neovlivňuje.
Syndrom ADHD spadá do kategorie psychických poruch, proto je nejvhodnější léčbou terapie. Poradenská sezení spočívají například v úpravě denního režimu, úpravě školního a domácího prostředí žáka, pozitivním posilování žádoucího chování, přičemž se provádí cvičení pozornosti, nácvik správných vzorců chování, autogenní trénink, nácvik sebekontroly a sebehodnocení a v neposlední řadě také individuální psychoterapie. Pro podporu mozkové činnosti se používají nootropika-látky zlepšující výživu mozku, jako jsou například Piracetam , Gingko Biloba, Lecitin, vitamin B6-pyridoxin, které jsou vesměs volně prodejné.
Sponzorované odkazy:
Vylecit.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.