Nacházíte se: Úvodní stránka > PR články > Jak vybrat ten správný hudební nástroj pro dítě?
Chcete, aby se Vaše dítě učilo hrát na nějaký hudební nástroj, ale nevíte, jaký zvolit, aby to Vašemu dítěti bavilo? Než však přejdete k výběru konkrétního nástroje, měli byste si v prvé řadě uvědomit, zda je Vaše dítě pro hraní dostatečně vyzrálé. Tento článek Vám přináší rady, jak poznáte, že je Vaše dítě pro hraní zralé a jaký nástroj byste měli zvolit, aby toho po roce nezanechal.
Hra na hudební nástroj zlepšuje výkon dítěte ve škole. Dnešní výuka je totiž zaměřená na slovní výklad učiva a také na práci s textem. Tím se rozvíjí především levá hemisféra dítěte. Díky hře na hudební nástroj lze rozvíjet hemisféru pravou, což přispívá k celkové vyváženosti činnosti mozku. Kromě toho hra na hudební nástroj také posiluje sebevědomí dítěte.
Mnoho dětí začne s hrou na hudební nástroj během prvních školních let. Málo dětí vydrží u hraní během prvních let a opravdu málokteré dítě si hru na daný hudební nástroj zamiluje natolik, že u toho vydrží po zbytek jeho života. Nejčastějším důvodem, proč dítě hry zanechá, není jeho nedostatečná muzikálnost, ale nevhodná volba nástroje. Proto než pro své dítě vyberete konkrétní hudební nástroj, zamyslete se nad tím, pro jaký nástroj by se hodilo.
Kromě rozmýšlení můžete zkusit také speciální metodu zvanou Ben-Tovim/Boydova metoda výběru hudebního nástroje, kterou vymysleli Atarah Ben-Tovimová a Dougles Boyd. Metoda se zaměřuje na otázky, proč některé děti u hraní vydrží a jiní ne.
Při této metodě se v prvé řadě posoudí schopnosti dítěte, a pak se vybere vhodný dětský nástroj.
Základem testu muzikálnosti je dotazník, který zkoumá muzikální dovednosti dítěte (např. zdali dítě rozpozná melodii jeho oblíbeného televizního pořadu, při zazpívání dvou tónů pozná, který z nich je vyšší, dovede zopakovat jednoduchý rytmus atd.).
V této fázi se zjišťuje, zda je dítě jak tělesně, tak i duševně připravené na hraní hudebního nástroje. Hlavním problémem u dětí, kterým hra na hudební nástroj nebaví nebo brzo přestane bavit, je špatné načasování. Tedy, že dítě začalo hrát příliš brzy. Jaká doba je však pro začátek hraní ideální? I když se spoustu dětí učí již od pěti let, nejlepší doba je mezi sedmým a desátým rokem, kdy lze sledovat u dětí rychlejší pokroky. Kromě věku samozřejmě záleží na jeho fyzické i psychické připravenosti.
Jak poznáme, že je dítě pro hru na nástroj dostatečně zralé?
Když je dítě dostatečně zralé pro hraní, následuje výběr konkrétního hudebního nástroje. Výběr je velice důležitý, neboť předurčuje to, zda dítě hraní bude bavit či nikoliv.
Podle čeho se při výběru řídit:
Dětská flétna je velice vhodnou alternativou, pokud chcete, aby se Vaše dítě začalo učit již v předškolním věku (cca mezi 4. – 5. rokem). Hra na flétnu je velice jednoduchá, proto se doporučuje už pro takto malé děti. Dítě se poměrně rychle naučí hrát první lehké písničky, což ho může motivovat k další výuce.
Výhody flétny:
Tím, že se na ni mohou učit již děti v předškolním věku, většina kurzů se objevuje nejenom na základních školách, ale také v mateřských centrech, domech pro děti a na mnoha dalších místech.
Vylecit.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.